недеља, 21. фебруар 2010.

Staza je horor, ali se ne bojimo


Srpski bobisti isprobali „stazu smrti" u Vankuveru, na kojoj je poginuo gruzijski sankaš. Ovako nešto u životu nisam video, ali ako ostali mogu da voze, moći ćemo i mi, kaže pilot našeg četvoroseda Vuk Rađenović.

Pilot prvog bob tima Srbije Vuk Rađenović kaže da je staza na kojoj će u petak voziti prvu zvaničnu trku na Zimskim olimpijskim igrama u Vankuveru pravi horor! Srpski bobista spustio se „stazom smrti", na kojoj je pred sam početak Olimpijade poginuo gruzijski sankaš Nodar Kumaritašvili, i ističe da ništa slično u životu nije video.

Ipak, Rađenović u ekskluzivnoj izjavi za Press iz Vankuvera ističe da se ni on, a ni ostala trojica članova naše posade ne plaše i obećava da će dostojno predstavljati Srbiju i pokušati da se probiju do finala.

- Šta da vam kažem. Prvi put sam video ovakvu stazu i mislim da je pravi horor. Svi učesnici su nezadovoljni, ali šta je, tu je. Ako mogu ostali da voze na toj stazi, moći ću i ja, jer nisam ništa lošiji. Proteklih dana sam vežbao u dvosedu sa Igorom Šarčevićem i dobro je išlo, a na sreću, nije bilo prevrtanja. U četvrtak je, recimo, od 30 ekipa, devet posada imalo prevrtanje na stazi, a to nije nimalo naivno, jer je sankaš Gruzin poginuo pre starta Olimpijade - kaže Rađenović.

Pilot srpskog četvroseda kaže da je na stazi kao što je ova najvažnije imati dobru tehniku, ali i prisebnost da se pri velikim brzinama pravovremeno odreaguje.

- Staza je tehnički dosta zahtevna i to dodatno otežava vožnju, jer je teško izvesti sve manevre kad ideš 150 kilometara na sat. To je najopasnija staza na svetu koja postoji, a najveća izmerena brzina na njoj je 166 kilometara na sat. Ima jedan opasan prelaz između dvanaeste i trinaeste krivine. Tu se svaka, i najmanja greška, skupo plaća i u tom delu je bilo najviše prevrtanja. Zato taj deo i zovu „fifti-fifti krivina, jer imaš podjednake šanse da prođeš, ali i se prevrneš - otkriva Rađenović.

On kaže da su zbog težine staze učesnici dobili dodatne treninge.

- Dobili smo dodatne treninge u subotu, nedelju i ponedeljak, a zatim ćemo od 23. februara imati tri dana javnih treninga, u toku kojih ćemo obaviti po dve vožnje. Posle toga slede kvalifikacije 26. i veliko finale 27. februara. Biće uzbudljivo, ovo mi je druga Olimpijada, ali doduše prva kao pilotu boba, pošto sam 2002. u Solt Lejk Sitiju bio kočničar - poručuje srpski bobista.

Rađenović je na kraju poručio da će učiniti sve da ekipa uđe u finale.

- Konkurencija će biti žestoka. Nemci, Rusi, Amerikanci, Švajcarci su neprikosnoveni, ali mi se nećemo dati. Već smo se takmičili sa njima i ponovo ćemo pokazati da zaslužujemo da se nađemo u finalu i u samom vrhu. Očekujem da se u kvalifikacijama plasiramo između 15. i 20. pozicije, što obezbeđuje finale, a tamo šta bude - poručio je Rađenović.

0 comments:

Постави коментар